Voor 17.00 besteld, binnen 48 uur geleverd
Grootste voorraad in de Benelux
Direct afhalen mogelijk
Altijd gratis bezorgd

Veelgestelde vragen

Meest gestelde vragen

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

    Alle artikelen zijn direct leverbaar uit onze voorraad, toch kan het voorkomen dat een artikel korte tijd is uitverkocht in dit geval staat het vermeld bij de omschrijving.

    Wanneer u op een werkdag bestelt voor 17.00 uur en een afleveradres in Nederland, dan heeft u de bestelling binnen 48 uur in huis. Leveringen naar België kunnen 1-2 werkdagen in beslag nemen. Wij streven ernaar de goederen in Nederland de volgende werkdag tussen 8.00 en 17.00 uur te leveren, echter door niet voorziene omstandigheden kan dit uitlopen.

    Heeft u een vraag over een vertraagd artikel? Kijk dan bij de veelgestelde vragen bij het onderwerp Vertraging.

    LEVERTIJDEN NEDERLAND BELGIE
    Thuisbezorging
    (TransMission en PostNL)
    op werkdagen voor 17.00 uur besteld, binnen 48 uur in huis 2 werkdagen (ma - vrij) 


  • Kan ik mijn bestelling afhalen?

    U kunt uw bestelling ook afhalen bij één van onze showrooms aan de Zilverstraat 105, 2718 RP te Zoetermeer of aan de Collse Heide 10, 5674 VN Nuenen. De bestelling plaatsen moet u echter wel via de website doen. U krijgt automatisch een bericht waarin staat dat uw bestelling klaar staat. 

    Als u uw bestelling plaatst kunt u in het betaalproces kiezen voor AFHALEN. U kunt er tevens voor kiezen om te betalen in de showroom, u kiest dan op de website BETALEN IN DE SHOWROOM.

    U kunt elke werkdag (maandag t/m vrijdag) van 08:00 - 17:00 uur uw bestelling afhalen.

  • Hoe kan ik mijn artikel retourneren?

    Incompleet of verkeerd product ontvangen?
    Als u er direct na ontvangt achter komt dan u een incompleet of verkeerd product heeft ontvangen dient u binnen 36 uur contact met ons op te nemen. Wij zullen u dan het juiste of missende product toesturen, en het verkeerd geleverde product op onze kosten retour halen.

    Verkeerd product besteld of ziet u af van uw aankoop?

    U heeft na de dag van ontvangst van het product 14 dagen bedenktijd. Vanaf het moment van annulering moet u de aankoop binnen 14 dagen terugsturen. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen na het bericht van de annulering terugbetalen. Enkel de kosten van de retourzending zijn voor uw rekening.

    U dient het retourverzoekformulier in te vullen zodat wij op de hoogte zijn van uw annulering. Daarnaast dient u bij uw retourzending het retourformulier in te vullen en binnen 14 dagen mee te sturen met de zending. 


    Let op: retourzendingen zonder retourformulier nemen wij niet in behandeling.


    Transportschade?
    Allereerst is het belangrijk dat u nóóit een beschadigd pakket in ontvangst neemt. Levert de transporteur een beschadigd pakket bij u af, dan kunt u het product weigeren en binnen 36 uur contact opnemen met onze klantenservice via tel.: +31 (0) 85 – 273 88 51 of e-mail: service@slangenmagazijn.nl

    Neemt u het pakket wél in ontvangst en het product blijkt beschadigd te zijn, ook dan dient u binnen 36 uur contact op te nemen met onze klantenservice voor verdere afhandeling.

    TIP: Als u een pakket met schade wél in ontvangst wilt nemen (bijvoorbeeld omdat de schade op het eerste gezicht lijkt mee te vallen, zoals een kleine, ondiepe kras op de doos), dan kunt u op het ontvangstbewijs aangeven dat u het pakket met schade heeft aangenomen. Mocht dan blijken dat het product in het pakket ook beschadigd is, dan kunnen wij uw verzoek sneller afhandelen. Neem ook in dit geval binnen 36 uur contact op met onze klantenservice.

  • Hoe werkt de staffelkorting?

    De prijzen die u ziet staan zijn vanaf prijzen. Indien u op een artikel klikt, ziet u een prijzen tabel. Hierin zit een ingebouwde staffelkorting. Hoe meer u bestelt, hoe goedkoper het wordt.


  • Ik zou graag op factuur willen betalen, is dit mogelijk?

    Bij ons is het mogelijk om op factuurbasis te betalen indien u door de kredietcheck op de website heen komt. In het betaalproces kunt u kiezen voor achteraf betalen. U moet wel rekening houden met administratiekosten. Na het plaatsen van uw bestelling krijgt u een factuur van Billink, u dient het geld naar hen over te maken en niet naar Slangenmagazijn.nl

    Indien u niet in aanmerking komt voor achteraf betalen, kunt u nog kiezen voor de andere betaalmogelijkheden.

  • Hoe kan ik een monster aanvragen van een product?

    U kunt een monster aanvragen door bij het artikel op de Gratis monster aanvraag knop te klikken en het monsterformulier in te vullen. De monsters hebben een standaard grootte van +/-10cm. Indien u grote afmetingen wilt aanvragen, adviseren wij u om 1 meter/1 stuk te bestellen via de website. U kunt maximaal 5 monsters aanvragen.

    Let op! Wij nemen geen monster aanvragen aan via de telefoon!

    Indien bij een artikel geen Gratis monster aanvraag knop zichtbaar is, is van dit product helaas geen monster aan te vragen.

  • Is het mogelijk om een andere afleverdatum te kiezen?

    Ja, het is mogelijk om bij ons een andere afleverdatum te kiezen. Wij leveren alleen niet op zaterdag en zondag, dus uw gekozen afleverdatum moet wel op een werkdag vallen. U kunt in het bestelproces op "leveren op alternatieve datum" klikken en u vult daar uw gewenste leverdatum in.

    Wij zullen er dan voor zorgen dat het op de door u gekozen leverdatum geleverd wordt.

  • Kan ik ook 1 of 2 meter/stuks bestellen?

    Ja dat kan! U ziet waarschijnlijk dat de tabel pas vanaf 5 of 10 meter/stuks begint, maar als u bij het lege vakje aantal 1 invult, ziet u de prijs voor 1 meter exclusief BTW.

Bestellen & levering

  • Bestelling geannuleerd door Slangenmagazijn

    Waarom is mijn bestelling geannuleerd door Slangenmagazijn?
    • Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden:
    • Het artikel is toch niet leverbaar
    • De adresgegevens zijn onduidelijk of niet correct (bijv. bij nieuwbouwwijken)
    Als een bestelling is geannuleerd, dan komt uw betalingsverplichting te vervallen of u ontvangt het betaalde bedrag terug. Hoe lang het terugstorten duurt verschilt per betaalmethode.

    Mijn bestelling is geannuleerd omdat het artikel niet meer leverbaar is. Krijg ik automatisch een nieuw artikel toegestuurd?
    Wanneer uw bestelling is geannuleerd, dan worden er niet automatisch nieuwe artikelen gestuurd. Als de artikelen leverbaar zijn, kunt u zelf een nieuwe bestelling plaatsen op onze website.

  • Bezorging van een bestelling

    Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
    Alle bestellingen worden van maandag tot en met vrijdag bezorgd door TransMission.

    Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij het afleveren van mijn bestelling?
    Wanneer de bezorger uw bestelling niet af kan leveren omdat u niet thuis bent dan laat de bezorger een afleverbericht waarop wordt verwezen naar http://www.bode-scholten.nl/voor-klanten/kaart-ontvangen. Daar kunt u zelf opgegeven wanneer de zending opnieuw geleverd kan worden of dat u de zending bij TransMission zelf afhaalt. Er staat ook een telefoonnummer van TransMission op dat u kunt bellen om een nieuwe bezorgafspraak te maken. Als u geen contact opneemt, wordt een dag later automatisch een nieuwe poging gedaan om uw bestelling af te leveren.

    Wordt mijn bestelling in één keer bezorgd, ook als ik meerdere artikelen in mijn bestelling heb?
    Wanneer u meerdere artikelen in één keer bestelt, doen wij ons best om alle artikelen ook in één keer bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

    Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusadres?
    Bestellingen kunnen niet afgeleverd worden op een postbusnummer. Wij raden u aan om een regulier adres te gebruiken.

    Wat is een Track & Trace code?
    Een Track & Trace code kunt u invullen op portal.trans-mission.nl, dan kunt u zien waar uw pakket zich bevindt in het bezorgtraject.

    Ik vind mijn bestelling niet na het zoeken op Track & Trace code
    Het kan voorkomen dat u, na het klikken op de Track & Trace code, de volgende melding krijgt: ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’ (dit is de combinatie van de code en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden). Deze melding kan veroorzaakt worden doordat TransMission de Track & Trace code nog niet heeft verwerkt. U kunt de status van uw bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen.
    Wanneer dezelfde melding 3 dagen na verzending nog steeds verschijnt en u heeft uw bestelling nog niet ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice.

  • Een bestelling plaatsen

    Zoekt u een artikel?

    Wij streven naar gebruiksgemak. Via onze site kunt u eenvoudig een product zoeken. Weet u al welk type product u wenst? Vul het artikelnummer dan in op de zoek balk, rechts bovenin. Hiermee kunt u onze volledige site doorzoeken.

    Heeft u vragen over een artikel? Klik hier voor veel gestelde vragen.
    Zit uw vraag er niet tussen en heeft u nog een andere vraag? Dan kunt u contact met ons opnemen.

    Hoe plaats ik een bestelling bij Slangenmagazijn.nl?
    Online bestellen bij Slangenmagazijn kan 24 uur per dag 7 dagen per week. Om een bestelling te plaatsen bij Slangenmagazijn heeft u een account nodig. U kunt ervoor kiezen om direct te bestellen en tijdens het bestelproces een account aan te maken. Volgt u dan de stappen zoals aangegeven op uw scherm. Ook voor volgende bestellingen kunt u dit account gebruiken. Indien u uw inloggegevens niet meer weet, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice.

    U kunt er ook voor kiezen om eerst een account aan te maken. Om een account aan te maken, klikt u rechtsboven op de pagina Inloggen. Vervolgens klikt u op ‘Nog geen account’. Nu kunt u uw gegevens invullen. Zodra u succesvol bent aangemeld, kunt u een bestelling plaatsen.

    Het plaatsen van een bestelling is hieronder stapsgewijs omschreven.

    Stap 1: klik bij het gewenste artikel op ‘toevoegen aan winkelwagen’

    Stap 2: klik op ‘ga naar winkelwagen’ (of op ‘Verder winkelen’ wanneer u meer artikelen wilt bestellen)

    Stap 3: controleer de gegevens van uw bestelling en login.

    Wanneer u meerdere artikelen in één keer bestelt, doen wij ons best om alle artikelen ook in één keer bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw gehele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

    Stap 4: als al uw gegevens correct staan weergegeven, selecteert u een betaalmethode

    Stap 5: controleer uw factuur

    Stap 6: maak uw bestelling definitief door af te rekenen

    Onze bestellingen kunnen alleen online plaatsvinden omdat onze systemen geautomatiseerd zijn. U kunt direct betalen via IDEAL /creditcard/Mastercard/Mr Cash of door vooruit te betalen. Bij deze laatste mogelijkheid leveren wij de bestelling uit wanneer het aankoopbedrag op onze rekening staat. U kunt ook kiezen voor “Achteraf betalen”, u ontvangt dan na ontvangst van uw goederen uw factuur op naam van het bedrijf. Dit kunt u invullen in het betaalproces. Wanneer u achteraf betaald worden administratiekosten berekend.

    Let op: alle prijzen van artikelen die Slangenmagazijn toont zijn exclusief 21% BTW!

  • Levertijden / Bezorgkosten

    Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. Alle artikelen zijn direct leverbaar zijn uit onze voorraad, wanneer u op een werkdag bestelt voor 17.00 u en een afleveradres in Nederland, dan heeft u de bestelling binnen 48 uur in huis. Leveringen naar België kunnen 1-2 werkdagen in beslag nemen. Wij streven ernaar de goederen in Nederland de volgende werkdag tussen 8.00 en 17.00 uur te leveren, Echter door niet voorziene omstandigheden kan dit uitlopen.

    Heeft u een vraag over een vertraagd artikel? Kijk dan bij Bestellen & Levering / Vertraging.

    Levertijd naar overige Europese landen
    Wij leveren veel artikelen direct uit voorraad. Indien u op een werkdag voor 17.00 bestelt dan bedraagt de levertijd naar Duitsland 2 tot 3 werkdagen mits het op voorraad is. Wilt u uw bestelling naar een ander Europees land laten bezorgen? Dat is geen probleem, wij leveren door heel Europa en helpen u graag het transport te regelen. Neem dan contact met ons op.

    Bestelling afhalen bij onze showroom in Zoetermeer
    U kunt ook uw bestelling afhalen in Zoetermeer. Als u een bestelling plaatst dan moet u aangeven dat u de bestelling wilt afhalen in Zoetermeer. Het adres is Zilverstraat 105 2718 RP Zoetermeer.

    Bestelling afhalen bij onze showroom in Nuenen
    U kunt ook uw bestelling afhalen in Nuenen. Als u een bestelling plaatst dan moet u aangeven dat u de bestelling wilt afhalen in Nuenen. Het adres is Collse Heide 10 5674 VN Nuenen.

    Bezorgkosten
    Wij rekenen geen verzendkosten in Nederland en België. De bezorgkosten naar Duitsland zijn afhankelijk van de grootte van de bestelling en van het afleveradres. Wij bezorgen al naar Duitsland vanaf 25 euro exclusief 21% BTW. Voor meer informatie neem dan contact met ons op

  • Monster aanvragen / Blanco verzending

    Bij ons is het mogelijk om van diverse slangen monsters aan te vragen.

    Heeft u vragen over een van deze artikelen? Stuur een mail naar service@slangenmagazijn.nl met 

    • het artikelnummer,
    • vermeld daarbij dat u graag een monster wilt aanvragen
    • vergeet niet om uw naam en adres te vermelden

    Wij verzenden de monsters gratis naar u op, dus u hoeft hiervoor niet te betalen! 

    Blanco verzending
    Het is ook mogelijk om een blanco verzending te krijgen. Er zullen geen vermeldingen van het slangenmagazijn op de bestelling geplaatst worden. Daarnaast wordt er ook een blanco pakbon verstuurd. Indien u van deze diensten gebruik wilt maken, verzoeken wij u contact op te nemen met de klantenservice via service@slangenmagazijn.nl


Betalen

  • Betaalmethoden

    U kunt bij Slangenmagazijn.nl op één of meer van de volgende manieren betalen:

    Via credit card (Visa en MasterCard ) U kunt uw creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Uw creditcard wordt belast op het moment dat een artikel is verzonden. Bij betaling met credit card moet u rekening houden met administratiekosten.

    Via iDEAL. Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

    Via Maestro. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van Maestro, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
    Via Mister Cash. Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen vanuit België. De betaalmethode is te vergelijken met een betaling via een creditcard. Het enige wat u nodig heeft is het nummer van de kaart en de vervaldatum. Uw betaling wordt verwerkt door het betaalsysteem van de desbetreffende instantie en deze brengt u naar het betaalscherm van uw eigen bank waar u de resterende gegevens in moet voeren.

    Via Vooruit betalen. U maakt in dat geval het factuurbedrag zelf naar ons over rekeningnummer NL39 ABNA 059038 46 35 t.n.v. Slangenmagazijn. Vergeet niet het factuurnummer te vermelden. Zo kunnen wij uw betaling snel en correct afhandelen.

    Via Achteraf betalen via Billink. Met achteraf betalen is het mogelijk om voor Nederlandse klanten (zowel consumenten als bedrijven) op rekening te kopen. Voor Belgische particulieren klanten is dit ook mogelijk voor bedrijven helaas niet.
    Klanten die achteraf willen betalen moeten rekening houden met administratie kosten. Betalingen tot 2500 dient u over te maken aan Billink. Rubbermagazijn heeft Billink BV gemachtigd, conform de algemene voorwaarden, om de bijgevoegde nota aan u te factureren. U ontvangt van Billink een factuur en maakt het openstaande bedrag dus naar Billink over en niet naar Rubbermagazijn!

    Veel gestelde vragen met betrekking tot achteraf betalen:

    1) U krijgt de melding "Helaas kan er met de ingevulde gegevens geen gebruik worden gemaakt van achteraf betalen. Graag verzoeken we u om een andere betaalmethode te kiezen".
    In sommige gevallen, zoals gebruikelijk in de online markt, kunnen wij uw kredietwaardigheid checken met behulp van kredietinformatiebureaus. De uitkomst hiervan kan invloed hebben op de betalingsmogelijkheden die u tot uw beschikking hebt. Wij behouden ons het recht de betalingsmogelijkheid van het ‘achteraf betalen’ voor bepaalde bestellingen niet te accepteren en in plaats daarvan u één van de andere betaalmogelijkheden aan te bieden. Wij vragen om uw begrip betreffende onze aanpak voor de betaalwijze ‘Achteraf betalen’. Zie ook onze algemene voorwaarden.

    2) Waarom wordt er 3% administratiekosten berekend?
    Administratiekosten worden berekend over het totale bedrag incl. btw en heeft te maken het met feit dat er extra handelingen (loon en arbeid) moeten worden verricht om deze betaalwijze mogelijk te maken. Daarnaast werken wij samen met een extern bureau namelijk Billink welke ook kosten aan ons berekend. Hopelijk heeft hiervoor begrip. Zie ook onze algemene voorwaarden.

    3) Moet ik bij Achteraf betalen mijn geboortedatum invullen?
    Om de kredietwaardigheid van u te kunnen nagaan moeten wij in het bezit zijn van uw geboortedatum.

    4) Wat is de betaaltermijn van achteraf betalen?
    De betaaltermijn van achteraf betalen is 14 dagen, dat wil zeggen dat u de factuur binnen 14 dagen na factuurdatum betaald dient te worden. Wij maken hierop geen uitzonderingen.

    Heeft u vragen over achteraf betalen of een van de andere betaalmethoden, neem dan contact op met onze klantenservice via 085 – 273 88 51.

    Beveiligde verbinding
    Slangenmagazijn.nl beschikt over een beveiligde betalingsverbinding. Om zeker te weten dat u zich op de goede pagina bevindt wanneer er transacties plaatsvinden, kunt u kijken of er een slotje te zien is in uw adresbalk. Deze wordt namelijk getoond wanneer er een betaling plaatsvindt op een website.

  • Betalingsherinnering

    Betalingsherinnering

    De betaaltermijn van achteraf betalen is 14 dagen, dat wil zeggen dat de factuur binnen 14 dagen vanaf de factuurdatum betaald dient te zijn. Wij maken hierop geen uitzonderingen.

    Heeft u vragen over achteraf betalen of een van de andere betaalmethoden, neem dan contact op met onze klantenservice via 085 – 273 88 51.

  • Contact over facturen en betalingen

    Hoe neem ik contact op over mijn facturen of betalingen?
    Als u een vraag heeft over uw betalingen of facturen en u kunt het antwoord niet vinden op deze pagina of onder het kopje ‘Mijn facturen’ in uw account, dan kunt u uw vraag voor een snelle en juiste afhandeling naar ons sturen via dit formulier vermeldt u hierbij alstublieft de volgende gegevens:
    • Het bestel- of factuurnummer
    • het betaalde bedrag
    • de datum van betaling
    • het rekeningnummer waarnaar u het bedrag heeft overgemaakt
    • het betalingskenmerk dat op uw afschrift vermeld staat
    • de door u gebruikte bankrekening
    • de naam van de rekeninghouder

  • Factuur

    Factuuroverzicht
    Om uw facturen online te kunnen bekijken moet u met uw account ingelogd zijn op Slangenmagazijn. U kunt uw facturen terug zien onder het kopje ‘Mijn facturen’ vervolgens ‘Bekijk alle facturen’.

    Wanneer u klikt op ‘Bekijk alle facturen’ kunt u al uw facturen terug zien tot 6 maanden oud. Voor informatie over oudere facturen, neemt u dan contact met ons op.

    Kan ik de gegevens op mijn factuur nog aanpassen?
    Voor vragen over de aanpassingen op uw factuur verwijzen wij u om contact op te nemen met de klantenservice.

    Ik wil graag een kopie van een factuur hebben, hoe kom ik daaraan?
    U kunt zelf een exacte kopie van uw factuur printen. Ga in uw account naar het onderdeel ‘Mijn facturen’ en klik op het betreffende bestelnummer. Vervolgens kunt u via de button 'afdrukken' of 'downloaden als pdf' een kopie van uw factuur krijgen.

    Contact over facturen en betalingen
    Als u een vraag heeft over uw betalingen of facturen en u kunt het antwoord niet vinden op deze pagina of onder het kopje ‘Mijn facturen’ in uw account, dan kunt u uw vraag voor een snelle en juiste afhandeling naar ons sturen via dit formulier vermeldt u hierbij alstublieft de volgende gegevens:
    • Het bestel- of factuurnummer
    • het betaalde bedrag
    • de datum van betaling
    • het rekeningnummer waarnaar u het bedrag heeft overgemaakt
    • het betalingskenmerk dat op uw afschrift vermeld staat
    • de door u gebruikte bankrekening
    • de naam van de rekeninghouder

  • Informatie over facturen en betalingen

    Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
    Wanneer u aangemeld bent op Slangenmagazijn.nl vindt u in uw account onder het kopje ‘Mijn facturen’ de link ‘Bekijk alle facturen’. Hier kunt u op de gewenste factuur klikken en ziet u de specificaties ervan.

    Ik heb mijn factuur betaald, maar zie het bedrag nog open staan in mijn account
    De verwerking van een betaling is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Elke betaalmethode heeft een bepaalde verwerkingstijd. Totdat de betaling is verwerkt, staat het factuurbedrag nog open in uw account.

    Hoe lang duurt de verwerking van mijn betaling?
    Elke betaalmethode heeft een bepaalde verwerkingstijd. Wanneer u met iDEAL, Mister Cash of creditcard betaald, dan wordt dit direct verwerkt. Als u vooruit betaald versturen wij de goederen op het moment dat de betaling bij ons binnen is. De mogelijke betalingsvormen vindt u hier.

    Kan ik een kopie van een factuur naar een ander adres laten sturen dan het eerder opgegeven factuuradres?
    Het is helaas niet mogelijk om adresgegevens te wijzigen op een bestaande factuur en deze naar een ander adres te sturen dan naar het factuuradres van de bestelling. U kunt wel een kopie van de factuur ontvangen per e-mail. Indien u aanpassingen wilt maken aan de factuur verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

  • Terugstorttermijnen

    Ik heb mijn artikel geretourneerd of geannuleerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
    Als u de bestelling heeft betaald met iDEAL, dan kunt u het betaalde bedrag binnen 5 werkdagen na de verwerkingsdatum van uw retour of annulering op uw rekening verwachten.
    Als u heeft betaald met creditcard of maestro, houdt u dan rekening met een verwerkingstijd van 3 weken.

Account

  • Account aanmaken en overige informatie
    Hoe maak ik een account aan?
    Om een account aan te maken, dient u op “aanmelden” te klikken rechts bovenaan de pagina. U wordt door het klikken op deze link doorgestuurd naar de pagina waar u uw gegevens kunt invullen. Op deze pagina kunt u ervoor kiezen om u als particulier of zakelijk aan te melden. Als u een zakelijke klant bent dan verzoeken wij u vriendelijk om uw BTW nummer te vermelden. Belgische zakelijke klanten in het bezit van een BTW nummer hoeven geen BTW te betalen. Het BTW bedrag wordt direct gecrediteerd in het betaal proces.

    Zakelijk account aanmaken
    Om een zakelijk account aan te maken heeft u een KvK of BTW nummer nodig.
    stap 1: klik op aanmelden rechts bovenaan de pagina
    stap 2: klik op de link maak een zakelijk account aan
    stap 3: klik op de blauwe balk onder stap 3 “open een zakelijk account”
    stap 4: Vul al uw gegevens in

    Particulier account aanmaken
    Wanneer u rechts bovenaan de pagina op “aanmelden” klikt komt u automatisch op de pagina om een particulier account aan te maken
    stap 1: klik op aanmelden rechts bovenaan de pagina
    Stap 2: vul al uw gegevens in

    Hoe wijzig ik mijn gegevens?
    U kunt zelf in uw account altijd uw gegevens wijzigen. Dit zijn gegevens zoals uw naam, e-mailadres, bezorg- en factuuradres. U kunt als volgt uw persoonlijke gegevens wijzigen:
    Stap 1: ga naar account en log in met uw e-mailadres en wachtwoord
    Stap 2: klik onder het kopje ‘Account’ op ‘gegevens wijzigen’
    Stap 3: wijzig hier uw persoonlijke gegevens en/of e-mailadres


    Ik krijg de melding ‘het ingevulde e-mailadres is (nog) niet bekend in ons accountbestand’
    Dit betekent dat wij het door u ingevulde e-mailadres niet kennen en er volgens onze gegevens nog geen account is aangemaakt. U kunt klikken op ‘Ik heb nog geen account’ om een account aan te maken.
    Heeft u geen typefouten gemaakt tijdens het typen van het e-mailadres? Wanneer u zeker weet dat u geen typefout heeft gemaakt en u krijgt toch bovenstaande melding, neemt u dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

    Ik ben het e-mailadres van mijn account vergeten. Wat moet ik nu doen?
    Indien u het e-mailadres van uw account vergeten bent, neem dan contact met ons of door dit formulier in te vullen. Wij kunnen dan proberen uw Slangenmagazijn account en het bijbehorende e-mailadres te achterhalen.

    Privacy
    Slangenmagazijn respecteert uw privacy als gebruiker van de website. Uw persoonsgegevens worden zorgvuldig verwerkt en beveiligd. De gegevens die u invoert op de website worden alleen gebruikt voor de afhandeling van uw bestelling. Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u akkoord gaat met ons cookiebeleid.
  • Bestelstatus

    Waar kan ik de bestelstatus van mijn bestelling zien?

    In uw account vindt u onder het kopje ‘Bestelling’ de informatie over uw laatste bestelling. Als u op de link ‘Bekijk al uw bestellingen’ klikt, vindt u de bestellingen die u tot nu toe heeft geplaatst inclusief bijbehorende informatie.

  • Brochures en catalogi

    Brochures en catalogi

    Wij hebben de volgende brochures en catalogi: 
    • Brochure Silicone slangen

    Deze kunt u downloaden via onze website. Wilt u deze liever per post ontvangen? Dat kan ook! Stuur een mail naar service@slangenmagazijn.nl vermeld daarbij wat u graag wilt ontvangen en wij sturen het gratis naar u toe. 


    Nieuwsbrief
    U kunt zich via de website, bij het aanmaken van een account, inschrijven voor de nieuwsbrief.
    Als u de nieuwsbrief niet meer wenst te ontvangen kunt u zicht via de link aan de onderkant van de nieuwsbrief uitschrijven

  • Factuuroverzicht

    Waar vind ik mijn facturen?
    In uw account vindt u onder het kopje ‘Mijn facturen’ de link ‘Bekijk alle facturen’. Als u hierop klikt, vindt u al uw Mijn facturen en facturen tot 6 maanden geleden.

    Voor informatie over oudere facturen, neemt u dan contact met ons op.

  • Wachtwoord

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten
    Klik hier als u uw wachtwoord vergeten bent. U komt vervolgens op een pagina waar u uw e-mailadres kunt invullen. Binnen enkele minuten ontvangt u van ons een e-mail met daarin een persoonlijke link. Wanneer u op de link klikt, kunt u een nieuw wachtwoord opgeven.

    Ik krijg de melding: Het door u ingevulde wachtwoord correspondeert niet met het e-mailadres van dit account
    Let u er goed op dat u geen typefouten heeft gemaakt in het wachtwoord. Wanneer u de melding blijft houden, dan kunt u klikken op wachtwoord vergeten. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘verzenden’. Hierna ontvangt u een e-mail met een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Retourneren

  • Algemene voorwaarden

    Algemene voorwaarden Slangenmagazijn.nl


    Artikel 1 - Identiteit van de leverancier

    Rubbermagazijn B.V.
    Handelend onder de naam
    Vestigings- & bezoekadres

    Telefoonnummer
    Email
    KVK nummer
    BTW identificatienummer


    Slangenmagazijn
    Zilverstraat 105
    2718 RP Zoetermeer
    +31 (0)85 273 88 51
    service@slangenmagazijn.nl
    59179899
    NL853354480B01



    Artikel 2 - Toepasselijkheid
    2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, transactie en alle overeenkomsten tussen de afnemer en Slangenmagazijn, verder te noemen de leverancier, gevestigd te Zoetermeer, tenzij schriftelijk anders door partijen is overeengekomen.
    2.2 De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing voor alle toekomstige overeenkomsten met de leverancier. De aansprakelijkheidsbeperkingen in deze algemene voorwaarden gelden mede voor de personen en rechtspersonen die de leverancier bij de uitvoering van de overeenkomsten inschakelt.
    2.3 Voordat een overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de afnemer ter beschikking gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is zal worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat deze op verzoek van de afnemer zo snel mogelijk zonder kosten worden toegezonden. Uitgesloten van toepasselijkheid zijn de algemene voorwaarden van de afnemer.
    2.4 Een afnemer of aanvrager van een aanbod wordt geacht bekend te zijn met deze voorwaarden voordat een overeenkomst wordt aangegaan. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten kan, in afwijking van het vorige lid, voor of bij het sluiten van de overeenkomst de tekst van deze algemene voorwaarden aan de afnemer langs elektronische weg ter beschikking worden gesteld op een zodanige wijze dat deze door de afnemer kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is zal voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de afnemer bekend worden gemaakt waar van de voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen, alsmede dat zij op verzoek langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    2.5 Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of als zodanig verklaard worden, dan blijven al de overige bepalingen in deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De leverancier en de afnemer zullen dan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of nietig verklaarde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.

    Artikel 3 - Het aanbod
    3.1 Het aanbod betreft een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De omschrijving is dusdanig dat de afnemer een goede beoordeling kan maken van het aanbod. Indien er gebruik wordt gemaakt van afbeeldingen dan geven deze een zo waarheidsgetrouw mogelijke weergave van de aangeboden producten/diensten.
    3.2 De leverancier kan niet aan zijn aanbod of aanbiedingen worden gehouden indien de afnemer redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
    3.3 Het aanbod bevat informatie waardoor het voor de afnemer duidelijk is wat zijn rechten en verplichtingen zijn indien het aanbod wordt aanvaard. Het aanbod bevat in het bijzonder de belangrijkste kenmerken van de producten alsmede de prijs met of zonder inbegrip van belasting (BTW) en indien van toepassing de kosten voor aflevering.
    Tevens zal de wijze van betaling, aflevering of uitvoering (van de koop op afstand), het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht van de afnemer en de termijn voor de aanvaarding c.q. geldigheid van het aanbod vermeld zijn. Deze algemene voorwaarden zijn te allen tijde geldig.
    3.4 Indien de leverancier de producten en/of diensten langs elektronische weg aanbiedt geschikt het aanbod altijd onder het voorbehoud van het voorradig zijn van de aangeboden producten en/of het beschikbaar zijn van diensten.

    Artikel 4 - De overeenkomst

    4.1 De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod en de acceptatie van deze algemene voorwaarden.
    4.2 Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, neemt de afnemer maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data
    4.3 De leverancier zal bij of voorafgaand aan levering van het product en/of dienst aan de afnemer de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    a. de in deze algemene voorwaarden vermelde informatie, tenzij deze informatie al voor uitvoering van de overeenkomst zijn verstrekt.
    b. de vereisten voor de gebruikmaking van het herroepingrecht.
    c. het adres van de vestiging van de leverancier waar de afnemer een klacht kan indienen.
    d. indien van toepassing: gegevens over de garantie.
    e. bij een overeenkomst van bepaalde of onbepaalde duur zullen de vereisten voor opzegging van de overeenkomst worden beschreven.

    Artikel 5 – Prijzen

    5.1 Gedurende de geldigheidsduur van het aanbod (zie artikel 5.5) worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behalve bij prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven of andere wijzigingen in wet- of regelgeving.
    5.2 Voor producten of diensten waarvan de prijzen onderhevig zijn aan schommelingen op de financiële markt, of waar de leverancier geen invloed heeft, bestaat de mogelijkheid dat gewerkt wordt met variabele prijzen. De gebondenheid aan financieel gerelateerde prijsfluctuaties in de markt en het feit dat eventueel vermelde prijzen slechts een indicatie van de prijs zijn, zullen bij het aanbod vermeld worden.
    5.3 Prijsverhogingen binnen 30 dagen na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van als gevolg van veranderingen in BTW tarieven of andere wijzigingen in wet- of regelgeving.
    5.4. De prijzen zijn gebaseerd op de op het tijdstip van het sluiten van de overeenkomst bekende kostenbepalende factoren, te weten inkoopprijzen, valuta koersen, loonkosten, sociale en overheidslasten, assurantiepremies en andere kosten alsmede op de kwantiteit van producten. De leverancier behoudt zich het recht voor om na het verstrijken van de geldigheidsduur van het aanbod optredende verhogingen door te berekenen aan de afnemer. De overeengekomen prijzen kunnen ook aan een prijsverhoging onderhevig zijn indien de kwantiteit van de overeengekomen hoeveelheid wordt gewijzigd. De in de overeenkomstig aanvaarde prijzen zijn niet automatisch geldig voor mogelijke vervolgbestellingen. Hiervoor moet een nieuwe overeenkomst worden afgesloten.
    5.5 De geldigheid van het aanbod komt automatisch te vervallen na 14 dagen. Wijzigingen in een aanbod, of een naar aanleiding daarvan gesloten overeenkomst, zijn slechts geldig indien deze door de leverancier schriftelijk zijn bevestigd.

    Artikel 6 - Levering en uitvoering

    6.1 Als plaats van levering geldt het adres dat de afnemer aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
    6.2 De afnemer is verplicht de goederen af te nemen op het moment dat deze hem ter beschikking worden gesteld. Indien de afnemer de levering c.q. producten weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is de leverancier gerechtigd de goederen op te slaan voor rekening en risico van de afnemer.
    6.3 De leverancier is gerechtigd de overeenkomst in verschillende fasen of delen uit te voeren en de aldus uitgevoerde levering, werkzaamheden of diensten gedeeltelijk en afzonderlijk te factureren.
    6.4 De afnemer dient er voor zorg te dragen dat de aanlevering tijdens normale kantooruren mogelijk is.
    6.5 Indien de levering is vertraagd door omstandigheden die aan de afnemer te wijten zijn of waarvoor de afnemer verantwoordelijk is dan zullen de goederen voor rekening en risico van de afnemer worden opgeslagen.
    6.6 De afnemer dient zelf voor verzekering van de goederen zorg te dragen.
    6.7 De leverancier zal geaccepteerde bestellingen of opdrachten uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een langere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de levering vertraging oploopt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden geleverd, ontvangt de afnemer hiervan zo snel als redelijkerwijs mogelijk bericht.
    6.8 Indien levering van een besteld product niet mogelijk blijkt, zal de leverancier zich inspannen een vervangend artikel te leveren. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij een vervangend product kan het recht op herroeping niet worden uitgesloten.

    Artikel 7 - Reclames en garanties

    7.1 De afnemer is gehouden binnen drie werkdagen na aflevering te onderzoeken of de leverancier de levering deugdelijk is nagekomen en is voorts gehouden de leverancier terstond en schriftelijk in kennis te stellen indien dit niet het geval is.
    7.2 De afnemer dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te melden, zodat de leverancier in staat is adequaat te reageren. De afnemer dient de leverancier in de gelegenheid te stellen een klacht te (doen) onderzoeken.
    7.3 De afnemer wordt in ieder geval geacht de goederen te hebben geaccepteerd indien de leverancier niet binnen drie werkdagen na ontvangst van de levering is geïnformeerd over een mogelijke onvolkomenheid.
    7.4 De goederen waarop de reclames betrekking hebben dienen op het eerste verzoek van de leverancier in onveranderde staat voor controle te worden terug gezonden. Na opslag, gebruik of bewerking van de geleverde producten zullen geen reclamaties meer in behandeling worden genomen.
    7.5 De door de leverancier te leveren producten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering redelijkerwijs gesteld kunnen worden en waarvoor zij bij normaal gebruik in Nederland zijn bestemd.
    Bij gebruik buiten Nederland dient de afnemer zelf te verifiëren of het gebruik daarvan geschikt is voor het gebruik aldaar en voldoen aan de voorwaarden die daaraan gesteld worden. De leverancier kan in dat geval andere garantie- en andere voorwaarden stellen.
    7.6 De leverancier verleent uitsluitend garantie voor bij de levering aan de afnemer niet zichtbare of niet kenbare gebreken aan de goederen tot en met zes maanden na levering, behoudens gebruik, opslag en bewerking van deze goederen of producten. Op basis van de garantie zullen deze goederen naar keuze van de leverancier worden hersteld, dan wel eenmaal opnieuw geleverd aan de afnemer. De leverancier is niet aansprakelijk voor vervolgschade en andere bijkomende kosten. Geringe afwijkingen in gewicht, afmeting of kleur geleverde goederen of producten van hetgeen schriftelijke is overeengekomen vormen geen productgebrek.
    7.7 Indien de afnemer aan de geleverde goederen wijzigingen heeft aangebracht, reparaties heeft verricht of laten verrichten, of deze niet voor het daarvoor bestemde doel of op normale wijze gebruikt heeft, vervallen alle garantie bepalingen.
    7.8 Indien (a) niet binnen drie werkdagen na ontvangst een klacht als bedoeld in artikel 7.1 tot en met 7.3 is ingediend, of (b) de goederen zijn opgeslagen, gebruikt of bewerkt, of (c) de in artikel 7.6 genoemde garantietermijn is verstreken, of (d) wijzigingen, reparaties of gebruik voor een ander doel als bedoeld in artikel 7.7 hebben plaatsgevonden, kan de afnemer geen beroep meer doen op het niet aan de overeenkomst beantwoorden van de goederen, kan de afnemer geen beroep op wanprestatie meer doen, kan de overeenkomst niet worden ontbonden en kan geen schadevergoeding worden gevorderd.
    7.9 De afnemer dient zijn klachten te richten aan:

    Slangenmagazijn
    Zilverstraat 105
    2718 RP Zoetermeer
    Nederland
    T +31 (0)85 273 88 51 
    E service@slangenmagazijn.nl

    Artikel 8 - Herroepingsrecht bij levering van producten

    8.1.a Bij digitale online aankopen van producten door consumenten of afnemers is de Wet koop op afstand (art. 230g van boek 6 BW) van toepassing.
    Voor niet digitale online aankopen door consumenten of zakelijke afnemers is het Nederlands recht van toepassing.
    8.1.b Bij een (online) aankoop van producten door zakelijke afnemers is herroepingsrecht niet van toepassing.
    8.2 Tijdens de termijn voor herroeping zal de afnemer de nodige zorg omtrent het product of producten en de verpakking betrachten. De afnemer zal het product alleen in die mate uitpakken en testen als nodig om een goede indruk van het product te krijgen. Bij gebruikmaking van het herroepingsrecht zal de afnemer het product met alle toebehoren, en in originele staat en verpakking retourneren conform de instructies van de leverancier.
    8.3 Indien een particuliere consument of afnemer gebruik maakt van herroepingsrecht kan de leverancier, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de afnemer geen vergoeding in rekening brengen.
    8.4 In het geval de afnemer al betalingen heeft verricht zal de leverancier de bedragen zo spoedig mogelijk, en in ieder geval uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending na herroeping, terugbetalen.

    Artikel 9 - Uitsluiting herroepingsrecht

    9.1 De leverancier sluit het herroepingsrecht uit voor producten:
    - welke tot stand zijn gekomen en/of vervaardigd in overeenstemming met specificaties van de afnemer welke duidelijk persoonlijk van aard zijn.
    - welke door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
    - welke snel kunnen bederven of verouderen.
    - waarvan de prijs onderhevig is aan schommelingen op de financiële markt waarop de leverancier geen invloed heeft.
    9.2 De leverancier sluit het herroepingsrecht uit voor diensten waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de afnemer is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken.

    Artikel 10 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

    Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten kan de afnemer tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een minimale opzegtermijn van één maand.

    Artikel 11 - Eigendomsvoorbehoud en retentierecht

    11.1 Leveringen geschieden met eigendomsvoorbehoud, tenzij uitdrukkelijk anders in de overeenkomst is overeengekomen.
    11.2 Eerst na betaling van het overeengekomen bedrag alsmede eventuele verschuldigde rente en kosten vindt eigendomsoverdracht plaats aan de afnemer.
    11.3 Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde goederen dan wel rechten daarop willen vestigen of doen laten gelden, dan is de afnemer verplicht om de leverancier daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen.
    11.4 Indien de afnemer niet tijdig aan zijn verplichting voldoet kan de leverancier de geleverde producten door middel van een schriftelijke verklaring terugvorderen. Door deze verklaring wordt de koop ontbonden en eindigt het recht van de afnemer of zijn rechtsverkrijger. De kosten voor het uitoefenen van het retentierecht komen voor rekening van de afnemer.

    Artikel 12 – Overmacht
    12.1 De leverancier is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de afnemer indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van omstandigheden welke niet zijn te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
    12.2 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop de leverancier geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor de leverancier niet in staat is zijn verplichtingen na te komen. Werkstakingen, alsmede de situaties zoals omschreven in artikel 14.3, in het bedrijf van de leverancier of van derden en/of toeleveranciers daaronder inbegrepen. De leverancier heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheden die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhinderen, intreden nadat de leverancier zijn verbintenis had moeten nakomen.
    12.3 De leverancier kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien levering niet geschied binnen 30 dagen, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
    12.4 Voor zover de leverancier ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is de leverancier gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De afnemer is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.

    Artikel 13 - Betaling en incassokosten

    13.1 Betaling door afnemer van de aan leverancier verschuldigde bedragen dient, zonder dat afnemer recht heeft op enige aftrek, korting of verrekening, te geschieden binnen 14 dagen na de factuurdatum, tenzij anders overeengekomen. De dag van betaling is de dag van bijschrijving van het verschuldigde op de rekening van leverancier.
    13.2 Indien afnemer niet binnen de in het eerste lid genoemde termijn heeft betaald, is afnemer van rechtswege in verzuim en is leverancier gerechtigd om vanaf dat moment de wettelijke (handels)rente in rekening te brengen.
    13.3 Indien de afnemer in gebreke of in verzuim is van de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, komen alle kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de afnemer. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de afnemer worden verhaald. Hierover zijn naast de verschuldigde incassokosten eveneens rentekosten verschuldigd.
    13.4 Op de afnemer rust de plicht onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de leverancier te melden.
    13.5 De leverancier kan bij een bestelling de afnemer verplichten tot vooruitbetaling van de overeengekomen prijs wanneer de leverancier daartoe aanleiding ziet.
    13.6 De leverancier kan onderzoeken, voor zover wettelijk is geoorloofd, of de afnemer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, dan wel of er factoren zijn die meespelen bij de vraag of het verantwoord is om de overeenkomst aan te gaan. Indien op grond van het onderzoek blijkt dat gegronde redenen bestaan dat de afnemer zijn betalingsverplichtingen niet kan nakomen kan de leverancier de bestelling weigeren of aan de uitvoering bijzondere extra voorwaarden verbinden.

    Artikel 14 – Aansprakelijkheid

    14.1 De aansprakelijkheid van de leverancier is in alle gevallen beperkt tot de netto-factuurwaarde van de geleverde goederen of materialen. Voor overige schades, waaronder indirecte-, gevolg- en vervolgschade, gederfde winst of gemiste besparingen is de leverancier niet aansprakelijk.
    14.2 De leverancier is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat de goederen, producten of materialen niet zijn gebruikt zoals aangegeven en/of niet volgens de instructies van de leverancier zijn verwerkt.
    14.3 De leverancier is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertraging in de levering door overmacht, waaronder in ieder geval en niet-limitatief wordt verstaan:
    - vertraging in de fabricage door latere levering van grondstoffen en benodigde materialen
    - stakingen
    - overheidsmaatregelen
    - brand
    - beschadiging van (productie-) materiaal
    - bovenmatig ziekteverzuim van het personeel
    - transportmoeilijkheden of andere onvoorzienbare vertragingen
    - problemen bij de fabricage
    14.4 Indien fabricage niet meer mogelijk is wegens een oorzaak buiten de schuld van de leverancier is deze gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. In dat geval is de leverancier niet aansprakelijk voor eventuele schade die de afnemer als gevolg daarvan lijdt. In geval van (gedeeltelijke) ontbinding is de afnemer gehouden eventueel reeds gefabriceerde goederen uit hoofde van de overeenkomst af te nemen tegen betaling van de koopprijs, dit naar evenredigheid.
    14.5 De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van de leverancier of zijn leidinggevende(n).

    Artikel 15 - Technische eisen/afwijkingen eindproducten

    15.1 Het merendeel van de te leveren producten door de leverancier zijn rubber- en kunststof producten al dan niet in combinatie met elkaar. De aard van de producten brengt met zich mee dat er verschillen zitten in dergelijke producten en materialen (kleur, dikte, groef, reliëf). Deze esthetische aspecten en/of afwijkingen zijn niet als fout of wanprestatie te kwalificeren en kunnen niet aan de leverancier worden tegengeworpen. Deze aspecten/afwijkingen hangen samen met de aard van de te leveren producten.
    15.2 Technische eisen die vereist zijn voor het gebruik van de te leveren producten dienen door de afnemer aan de leverancier te worden verstrekt. Indien de afnemer de technische eisen niet op verzoek heeft verstrekt is het gebruik van de producten en de wijze waarop voor rekening en risico van de afnemer.
    15.3 De technische eisen die aan de te leveren goederen worden gesteld dienen bij het sluiten van de koopovereenkomst door de afnemer uitdrukkelijk te worden vermeld.
    15.4 Indien de te leveren goederen buiten Nederland worden gebruikt dient de afnemer te beoordelen of de goederen voldoen aan de aldaar geldende wettelijke vereisten, normen en/of voorschriften die worden gesteld door wetten en/of bepalingen van het land waar deze worden gebruikt.
    15.5 Geringe afwijkingen vormen geen basis voor afkeur, noch wanprestatie. Ook kan van mogelijke ontbinding van de overeenkomst of schadevergoeding geen sprake zijn.
    15.6 Bij de beoordeling of sprake is van afwijkingen wordt een representatieve steekproef van de geleverde goederen genomen.
    15.7 Afwijkingen die in redelijkheid geen of een ondergeschikte invloed hebben op de gebruikswaarde van het werk, worden steeds geacht afwijkingen van geringe betekenis te zijn.
    15.8 Als geringe afwijkingen worden in ieder geval aangemerkt:
    - kleurverschillen van rubber en kunststof of een combinatie hiervan
    - afwijkingen in de afmetingen (lengte, dikte en breedte), welke niet meer dan 5% van de aangegeven maat bedragen.
    - afwijkingen in de dichtheid van rubber en granulaat producten welke minder dan 5% bedragen
    - afscheiding van kleur van de (rubber)producten

    Artikel 16 - Technische eisen/specificaties (half)fabricaten

    16.1 Bij de levering van (half)fabricaten door de leverancier zijn verdere bewerking, gebruik en andere handelingen ten aanzien van het (half)fabricaat voor rekening en risico van de afnemer. Als het (half)fabricaat door de afnemer is of wordt bewerkt en/of anderszins is gebruikt of handelingen mee zijn verricht is dit voor rekening en risico van de afnemer.
    16.2 Tenzij de leverancier schriftelijke garanties heeft verstrekt voor een bepaald gebruik en/of verdere bewerkingen en de geschiktheid van het product voor dat gebruik en/of bewerking is de bewerking en/of geschiktheid van het geleverde product voor rekening en risico van de afnemer.

    Artikel 17 - Ontwerpen en documentatie

    17.1 De leverancier behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving.
    17.2 Alle apparaten, gereedschappen, mallen, vormen, matrijzen of andere modellen die benodigd zijn voor de uitvoering van een overeenkomst met de afnemer zijn vervaardigd volgens de fabricagenormen van de leverancier en zijn diens eigendom. Dit geldt tevens voor de intellectuele rechten hierop.
    17.3 De afnemer vrijwaart de leverancier voor aanspraken op intellectuele eigendomsrechten van derden.
    17.4 Al hetgeen betrekking heeft op de uitvoering van de opdracht blijft eigendom van de fabrikant, ook wanneer daarvoor kosten in rekening zijn gebracht bij de afnemer, en mag uitsluitend door of met schriftelijke toestemming van de leverancier worden gebruikt.
    17.5 De leverancier is gerechtigd een apparaat, gereedschap, matrijs, model of vorm te vernietigen indien deze gedurende 5 jaar aaneengesloten niet meer gebruikt wordt versleten is.
    17.6 Aangaande kostenramingen, tekeningen, afbeeldingen, schetsen, ontwerpen, andere documenten en monsters behoudt de leverancier zich alle eigendoms- en auteursrechten voor. De documenten dienen op eerste verzoek aan de leverancier te worden geretourneerd en in geen enkele vorm aan derden ter beschikking te worden gesteld.
    17.7 De leverancier heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan zijn zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van de afnemer ter kennis van derden wordt gebracht.

    Artikel 18 - Toepasselijk recht en geschillen

    18.1 Op alle rechtsbetrekkingen waarbij de leverancier partij is, zal uitsluitend het Nederlands recht van toepassing zijn. Dit is ook van toepassing indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft.
    De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
    18.2 De rechter in het rechtsgebied van de vestigingsplaats van de leverancier is bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de wet anders voorschrijft.
    18.3 Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

    Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

    Aanvullende bepalingen of individuele afwijkingen van deze algemene voorwaarden moeten schriftelijk worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de afnemer op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

    Versie: 28-4-2017

  • Bestelling ruilen en retourneren

    Bestelling ruilen of retourneren
    U kunt uw bestelling binnen 14 werkdagen omruilen of retourneren, u dient hiervoor contact op te nemen met de klantenservice. De termijn vangt aan op de dag na ontvangst van het product. Tijdens de termijn voor herroeping vragen wij u vriendelijk om de nodige zorg omtrent het product en de verpakking te nemen. U mag het product alleen in die mate uitpakken en testen als nodig om een goede indruk van het product te krijgen.

    Bij gebruikmaking van het omruilen of retourneren vragen wij u om het product met alle toebehoren, en indien mogelijk, in originele staat en verpakking te retourneren. Bij een omruiling hoeft u de bezorgkosten niet nog eens te betalen. Bij retournering van de hele bestelling vervallen de bezorgkosten en betaalt u alleen de rechtstreekse kosten van de terugzending.

    Indien u al betalingen heeft verricht aan Slangenmagazijn dan zullen wij het bedrag zo spoedig mogelijk en in ieder geval uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending van de producten terugbetalen.
    De volgende artikelen kunnen niet worden geruild of retour genomen:
    • Tegels die u heeft laten drukken met persoonlijke logo of foto
    • Om maat gesneden producten
    Bij twijfel kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Status geretourneerd artikel

    Zodra wij het retourverzoekformulier verwerkt hebben, ontvangt u een e-mail ter bevestiging met het onderwerp ‘Status van uw retourzending’.

    Houdt u er rekening mee dat het retour verwerken van een artikel 14 dagen kan duren. Als u de bestelling heeft betaald, is het afhankelijk van de betaalmethode wanneer het bedrag teruggestort wordt. Uiteraard vervalt de betalingsverplichting als u nog niet heeft betaald na de verwerking van de retour.

    In geval van twijfel, neem contact op met onze klantenservice.

    Transportschade
    Allereerst is het belangrijk dat u nóóit een beschadigd pakket in ontvangst neemt. Levert de transporteur een beschadigd pakket bij u af, dan kunt u het product weigeren en binnen 36 uur contact opnemen met onze klantenservice via tel: +31 (0)85 273 88 51 of e-mail: service@slangenmagazijn.nl

    Neemt u het pakket wél in ontvangst en het product blijkt beschadigd te zijn, ook dan dient u binnen 36 uur contact op te nemen met onze klantenservice voor verdere afhandeling.

    TIP: Als u een pakket met schade wél in ontvangst wilt nemen (bijvoorbeeld omdat de schade op het eerste gezicht lijkt mee te vallen, zoals een kleine, ondiepe kras op de doos), dan kunt u op het ontvangstbewijs aangeven dat u het pakket met schade heeft aangenomen. Mocht dan blijken dat het product in het pakket ook beschadigd is, dan kunnen wij uw verzoek sneller afhandelen. Neem ook in dit geval binnen 36 uur contact op met onze klantenservice.

  • Klachten

    Heeft u na contact met onze klantenservice nog een klacht? Stuurt u dan ons een e-mail via dit contactformulier.
    Uiteraard is er ook de mogelijkheid om uw klacht schriftelijk in te dienen. Voor een snelle en correcte afhandeling van uw klacht, vragen wij u vriendelijk om de onderstaande gegevens te vermelden:
    • Bestelnummer(s). Dit 8-cijferige nummer vindt u linksboven in op de factuur die u van ons per mail heeft ontvangen.
    • Vermeld u ook altijd uw naam, adres, woonplaats, uw klantnummer en bestelnummer

    U kunt uw klacht onder vermelding van de bovengenoemde gegevens opsturen naar:
    Slangenmagazijn.nl
    T.a.v. Afdeling Klachten
    Zilverstraat 105
    2718 RP Zoetermeer


    Zodra uw klacht is ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. U ontvangt binnen 7 kalenderdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of via de e-mail een reactie.

  • Voorwaarden retourneren

    Aan de volgende voorwaarden dient een artikel te voldoen om te retourneren:

    Onbeschadigde artikelen kunt u tegen bepaalde voorwaarden kosteloos retourneren met uitzondering van bulkbestellingen vanaf 50 stuks per artikel. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Slangenmagazijn.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

    • Het artikel dient voorafgaand retour gemeld te worden via het retourverzoekformulier;
    • Het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking wordt teruggestuurd. Daarom adviseren wij u om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren;
    • De pakbon of de (kopie) factuur dient meegestuurd te worden in de verpakking;
    • Het product wordt in dezelfde staat terug gestuurd als dat u hem kreeg. Artikelen die gebruikt zijn of der mate beschadigd zijn waardoor deze niet meer te verkopen zijn, worden in rekening gebracht. 

    Neemt u in geval van twijfel contact op met onze klantenservice.

    Als u de bestelling al heeft betaald, dan wordt het betaalde bedrag teruggestort. Als u nog niet heeft betaald, dan komt de betalingsverplichting te vervallen. Hoe lang het duurt voordat het betaalde bedrag teruggestort wordt, is afhankelijk van de betaalmethode die u heeft gekozen.